kool

Wie is KOOL.?

KOOL. communicatie, organisatie en marketing is opgericht door Marije Kool (1977).

Als marketing- en communicatiespecialist en coördinator evenementen is Marije inmiddels vijftien jaar werkzaam in de culturele sector. Vanuit een uitgebreid netwerk werkt ze voor uiteenlopende opdrachtgevers. Door de jaren heen heeft Marije gewerkt voor onder meer Nationale Opera & Ballet, De Nationale Opera, Het Nationale BalletStedelijk Museum AlkmaarGemeente AmsterdamTropenmuseum, Het ScheepvaartmuseumEYE Film InstituutVerzetsmuseum AmsterdamFrans Hals MuseumCinedans - Dance on ScreenDancing on the Edge en LiteSide Festival. Met haar kennis en ervaring kan ze zowel in de implementatie- als uitvoeringsfase zorgen voor een passende ondersteuning.

Wat doet KOOL.?

* Marketingstrategieën en communicatieadvies 

KOOL. vertaalt wensen van opdrachtgevers - op lange of korte termijn - in marketingstrategieën en communicatieplannen. Met als doel: organisaties, projecten en producten een eigen gezicht te geven, duidelijk te positioneren en de gewenste doelgroepen te bereiken.

 

* Coördinatie en organisatie van events

KOOL. kan de organisatie van een symposium, opening of andersoortig cultureel evenement uit handen nemen. Daarbij wordt gezorgd dat alle elementen - uitnodiging, aankleding en vermaak - zo goed mogelijk op elkaar afgestemd zijn.

 

* Drukwerkbegeleiding en eindredactie

KOOL. verzorgt (eind)redactie van promotioneel drukwerk, persberichten, catalogi, tijdschriften en tentoonstellingsteksten. Daarnaast is KOOL. in te zetten voor drukwerkplanning, -inkoop en -begeleiding. Goede contacten met redacteuren, drukkers, vormgevers, distributeurs en media-exploitanten maken het mogelijk om middelen zo effectief mogelijk in te zetten. 

 

* Pers en publiciteit 

KOOL. is zeer ervaren in het verzorgen van persbenadering. Door middel van een actieve publiciteitscampagne wordt de opdrachtgever zo optimaal mogelijk onder de aandacht gebracht van de pers, het publiek en overige belanghebbenden.