2015 - heden Zaans Museum

Het Zaans Museum is in 1998 op de Zaanse Schans geopend om het Zaanse erfgoed te bewaken en bewaren. In 2009 werd het museum uitgebreid met de Verkade Experience. In 2015 opende het Zaans Museum drie museumlocaties op de Zaanse Schans: de Kuiperij, het Jisperhuisje en het Wevershuis. Ook het Czaar Peterhuisje en het Hembrug Museum maken deel uit van de organisatie.

In 2015 verzorgde KOOL. de publiciteit rond de aankoop van een Zaans werk van Claude Monet: 'De Voorzaan en de Westerhem'. Daarna werkte KOOL. als Hoofd Marketing & Sales mee aan het ontwikkelen en uitrollen van een nieuw beleid: het Zaans Museum zowel inhoudelijk als op het gebeid van marketing verbinden aan de Zaanse Schans (en het belangrijkste bezoekmotief: Holland). Dit nieuwe beleid leidde binnen drie jaar tot een enorme bezoekersgroei: van 70.000 in 2015 naar 180.000 in 2018. 

 

In 2017 werd KOOL. benoemd tot Adjunct-directeur en Hoofd Publiekszaken en daarmee (mede)verantwoordelijk voor:

 

- de ontwikkeling van het beleid, de operationele strategie, een gezonde financiële basis en de optimalisering van de interne organisatie - i.s.m. de algemeen directeur.

- het dagelijks leiding geven aan de afdeling Publiekszaken, waaronder Marketing, Sales, Frontoffice, MuseumCafé en MuseumShop.